Wyjazd do Dubaju #MyDubai

Safari podczas wyjazdu do Dubaju

Zamykam oczy i w marzeniach widzę odległy świat, zastanawiając się jak będzie naprawdę, jak bardzo to co słyszałam, czytałam będzie się różniło od moich osobistych wrażeń… Nie lubię w kwestiach podróży słuchać innych, każdy odbiera dane miejsce na swój własny sposób, na postrzeganie danego miejsca ma wpływ wiele czynników, nasz charakter oraz to czego się spodziewamy. Teraz siedząc już w domu wiem, że nie sądziłam, że to miasto aż tak mnie oczaruje, aż tak pochłonie.

Dubaj to miejsce, w którym tradycja łączy się z nowoczesnością. Miejsce, w którym jeszcze nie tak dawno była tylko pustynia i małe wioski rybackie. Postanowiliśmy zobaczyć go z zupełnie innej strony, odkryć miejsca mniej znane, nietypowe, poznać prawdziwy smak tego miasta. I wiecie co, naprawdę się udało!

Czy Dubaj jest bezpieczny ?

Postanowiłam, że zacznę mój post od kwestii bezpieczeństwa w Dubaju, ponieważ gdy mówiłam o naszych wyjazdowych planach znajomym i rodzinie, bali się ogromnie. O Dubaju narosło wiele legend, które są bezmyślnie powtarzane, tymczasem jest to jedno z najbezpieczniejszych miast na świecie, przestępczość wynosi tu praktycznie 0%.

Oczywiście jest to kraj muzułmański, w którym obowiązują nieco inne zasady, niż w Europie, a i lokalna kultura mocno odbiega od naszej, ale turyści mogą się tu czuć naprawdę bardzo dobrze. Wiele zasad, które obowiązują sprawia, że przechadzasz się tu o 3 nad ranem w zupełnym spokoju.

Niedobrze odbierane jest poruszanie się w stanie upojenia alkoholowego po ulicach. Zdecydowanie lepiej jest tego unikać, krzyczenie na ulicy, przeklinanie, a także strój w niektórych miejscach nie powinien epatować nadmierną nagością, jednak widok kobiety w kusych szortach nie stanowi również większego problemu. Dubaj to połączenie tradycji z nowoczesnością. Spotkamy tutaj arabki ubrane w burki i kobiety ubrane w klasyczne, letnie misi sukienki.

Ogromne lotnisko w Dubaju

Dubaj – podstawowe informacje

Loty do Dubaju

Lecimy bezpośrednio z Warszawy lub Krakowa liniami Emirates, tu w cenie lotu, jest już bagaż podręczny oraz drugi do 30kg, na pokładzie 2 posiłki, spora przestrzeń, wygoda, a lądowanie w samym Dubaju.

Oczy nam się otwierają, źrenice powiększają i chłoniemy niesamowity widok nocnego miasta. Dolecieliśmy na miejsce, jest godzina 23. Już samo lotnisko w Dubaju robi na nas wrażenie. Jest ogromne!

Z lotniska zabiera nas Uber, który tutaj działa po prostu genialnie, samochody są wysokiej klasy, a kierowcy naprawdę bardzo mili. Z resztą to co na początku rzuca się w oczy to wszechobecna uprzejmość, naprawdę byłam tym tak zaskoczona, że pytałam czy oni tak naprawdę, czy wszyscy są tacy mili i jak się okazało tak, pomoc, uprzejmość jest tu standardem na każdym kroku.

Zdjęcie w hotelowym basenie
Basen na dachu w hotelu Hotel Zabeel House w Dubaju
Bar w jednym z hotelów w Dubaju

Hotel w Dubaju

Hotelem, byliśmy oczarowani, fantastyczny, położony bardzo blisko lotniska i w pięknej okolicy, śmiało mogę powiedzieć, że wszystko było w nim na szóstkę.

Hotel Zabeel House Al Seef by Jumeirah możecie znaleźć w bardzo przystępnych cenach nawet 190 zł za dobę, a jakość na miejscu Wam po prostu oczaruje.

Wspomnę jeszcze, że na dachu znajduje się basen, z którego widok rozpościera się na panoramę Dubaju. Jest magia!

Transport w Dubaju

W czasie wyjazdu do Dubaju na miejscu poruszaliśmy się Uberem, ale możecie wybrać również Taxi, bezzałogowe metro ( tak, dobrze czytacie,  jest w pełni zautomatyzowane i nie zobaczymy w nim motorniczego. Dzięki temu stojąc na samym końcu metra możemy podziwiać imponującą panoramę miasta ).

Trochę surowej wiedzy Wam przekazałam, pora przejść do najciekawszej części, czyli najciekawsze miejsca, które udało się nam zobaczyć i odkryć!

Co warto zobaczyć w Dubaju?

Atrakcje Dubaju są bardzo różnorodne. Są tu zarówno bogate nowoczesne budynki – osiągnięcia współczesnej techniki, jak i klimatyczne historyczne dzielnice (np. Al Seef Dubai Creek, o której pisałam ostatnio). Opowiem Wam o kilku, które mieliśmy okazję odwiedzić.

Widok na Dubai Frame z zewnątrz
Wewnątrz Ramka jest równie piękna!
Widoki z wnętrza Dubai Frame

Dubai Frame

Dubai Frame, nowy obiekt na imponującej już panoramie Dubaju, to niesamowite osiągnięcie myśli technicznej. Znajdująca się w parku Zabeel Dubai Frame, którą otwarto w styczniu 2018 roku, zajmuje wysokie miejsce w rankingu ulubionych atrakcji mieszkańców i turystów.

Dubai Frame to dwa wysokie na 150 m wieżowce połączone szklanym mostem o długości 93 m. Całość tworzy pięknie zdobioną ogromną ramę.

Stojąc na całkowicie przezroczystej szklanej platformie, poczujesz się, jakbyś chodził w powietrzu na wysokości 150 m. Z góry można również zoabczyć całą panoramę Dubaju, podzieloną na część starą i nowoczesną. Fantastyczne wrażenia, a sam widok największej na świeci ramki robi wrażenie.

Korytarz wewnątrz Dubai Frame
Stragan uliczny w Dubaju
Stoisko z owocami na ulicy w Dubaju
Podczas pobytu w Dubaju postanowiliśmy zobaczyć również pustynię

Desert Safari w Dubaju

Mam nadzieję, że większość z Was miała okazję na żywo oglądać moją relację z pustynnego Safari, to były niesamowite wrażenia. Powiem Wam, że dla mnie jest to absolutnie obowiązkowy punkt jeśli tu dotrzecie. Jest po prostu magicznie.

Zawsze myślałam, ze takie wycieczki nastawione są na masę, że będzie tłoczno, gorąco, bez wrażeń, ale na miejscu po prostu otwierałam szeroko oczy, chłonęłam pustynny klimat, najpiękniejszy zachód słońca, wieczór w obozowisku i nocy rajd po pustyni. To emocje nie do opisania!

Wybraliśmy się tam z Heritage Desert Safaripo pustyni poruszaliśmy się oryginalnymi, klimatycznymi jeepami Land Rover.

Zachód słońca obserwowaliśmy na środku pustyni, zajadając przekąski i siedząc na dywanie, a na koniec czekała na nas kolacja w obozowisku. Tam mogliśmy spróbować wszystkich przysmaków typowej, beduińskiej kuchni, obejrzeć oryginalne tańce.

Zwyczaj mówi, że jeżeli wchodzisz tu gdzieś w gości i poczęstują Cię całą filiżanką klasycznej arabskiej kawy, oznacza to, ze nie jesteś mile widziany, nie mają czasu i powinieneś szybko ją wypić i iść, jeśli natomiast dostaniesz mini espresso oznacza, że jesteś welcome, czyli mile widzianym gościem.

Wyjazd na safari w Dubaju
Jeepy na safari w Dubaju
Safari to okazja, by podziwiać cudowny zachód słońca na pustyni
Klimat na pustyni jest niesamowity
Pustynia wokół Dubaju
Nocny rajd po pustyni w Dubaju
Pustynia w Dubaju nocą

Al Serkal Avenue – Sekretna, dzielnica artystyczna

W Alserkal Avenue, mieszczącej się w przemysłowej dzielnicy miasta Al Quoz, znajdują się liczne galerie sztuki współczesnej i inne ośrodki kulturalne. Od 2008 roku zyskała ona miano czołowej dzielnicy artystycznej Dubaju i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Miejsce pełne kreatywności, niesamowitego, klimatu. Warto tutaj zajrzeć podczas podróży do Dubaju.

Poza galeriami i uroczymi kawiarniami, iście instagramowymi oraz z dobrym i zdrowym jedzeniem, mieści się tu niezależne kino, w którym co wieczór grane są ambitne fimy, podczas naszego pobytu można było zobaczyć Zimną Wojnę 🙂

Dzielnica artystyczna Alserkal w Dubaju
Uliczka w Alserkal w Dubaju
Industrialna dzielnica Dubaju

Piękna knajpka, w której zjedliśmy pyszny posiłek vege oraz wypiliśmy pyszną organiczną kawę to Wild & The Moon.

Wegańska restauracja w dzielnicy Alserkal
Restauracja Wild and The Moon w Dubaju
Wejście do kino-kawiarni w Dubaju
Wejście do kino-kawiarni

La Mer + Laguna Waterpark

Plaże w Dubaju są cudowne i świetnie zorganizowane. Wymarzone miejsce na odpoczynek. My odwiedziliśmy m.in. jedną z najnowszych — La Mer.

To najpiękniejsza, nadmorska dzielnica w Dubaju i najpiękniejsza jaką w życiu widziałam, co za miejsce, po prostu WOW. Wielbiciele słońca, piasku, klimatycznych knajpek, niesamowitego wystroju, wielbiciele fotografii i miejsc instagramowych, gwarantuje, ze stracilibyście tam głowę.

Plaża, kolorowe przebieralnie, prysznice, wypożyczalnie desek, skuterów, tu jest to wszystko tak zaprojektowane, że będziecie pod ogromnym wrażeniem.

Zapomniałam o fanach wodnych atrakcji. Znajdziecie tu również świetny aqua park, pięknie zaaranżowany, świetna zabawa dla całej rodziny!

Plaża LaMer w Dubaju
Wieczór przy plaży La Mer w Dubaju
Bar w nadmorskiej dzielnica Dubaju
Dekoracje w nadmorskiej dzielnicy Dubaju
Zdjęcia z tej plaży są bajeczne

Targ Gold Souk + Spice Souk

Co jeszcze zobaczyć w Dubaju? Koniecznie wybierzcie się na targowisko!

Najpierw uderza w nas armia zapachów. Słodkie i cierpkie aromaty mieszają się ze sobą splatając. Zapachy i dźwięki przenoszą nas w czasie do lat 40′ XX wieku, albo jeszcze wcześniej, kiedy Dubaj żył z pereł, połowów i handlu.

Położone niemal naprzeciw Bastakiya, po drugiej stronie zatoki, są dwa targi, tradycyjnie zwane souq, których będąc w Dubaju nie można przegapić. Tu zapach herbaty nie równa się z niczym, przekonacie się, ze to co kupujemy u nas nie jest nawet marną podróbką prawdziwej herbaty.

Spice Souq, Targ Przypraw, wita  koszami wypełnionymi suszonymi ziołami, kadzidłami, naturalnymi barwnikami, henną i liśćmi hibiskusa. Tutaj można kupić shishę, znaleźć orientalne aromaty, albo świeżą wanilię w bardzo dobrej cenie. Po sąsiedzku jest Gold Souq, Targ Złota, gdzie sklepik przy sklepiku na sprzedaż wystawiane są produkty ze złota.

Targ przypraw w Dubaju
Przyprawy w Spice Souk w Dubaju
Co warto zobaczyć w Dubaju? Targ przypraw!

Jumeirah Beach

Poza La Mer warto też zobaczyć inną bardzo popularną plażę w Dubaju – Jumeirah Beach.
Słynie z bliskiego sąsiedztwa z Burj Al Arab – to pierwszy na świecie 7 gwiazdkowy, luksusowy hotel, który fotografowany od strony morza wygląda jak największy na świecie krzyż ustawiony na pustyni.

Jumeirah Beach to niesamowicie czysta, spokojna mimo tego, że jest bardzo znana. Plaża jest strzeżona przez ratowników. Bardzo łagodne zejście do wody. Nie jest głęboko, więc możemy pływać bezpiecznie z bajecznym widokiem na Burj Al Arab.

Plaża Jumeirah Beach z widokiem na najdroższy hotel w Dubaju
Dubaj hotel żagiel
Kawiaria Lime Tree Café and Kitchen w Dubaju
Kawiarnia warta odwiedzenia w pobliżu Lime Tree Café and Kitchen

Burj Khalifa

W czasie wyprawy do Dubaju nie można przegapić jednej z największej atrakcji tego miasta – Burj Khalifa.
Niecałą minutę. Tyle trwa wjazd na 124 piętro najwyższego budynku świata. Prędkość windy? Dziesięć metrów na sekundę! 360-stopniowa panorama Dubaju z wysokości niemal pół kilometra naprawdę robi wrażenie!

Burj Khalifa (Wieża Kalify) to nie tylko najwyższy budynek świata. To także oszałamiające dzieło sztuki, przełom w dotychczasowej architekturze i niezrównany wyczyn współczesnej inżynierii.
Podczas zmian pory roku (w marcu i we wrześniu) można obserwować niezwykłe zjawisko: gęstą mgłę spowijającą Dubaj, będącą efektem napływu ciepłego powietrza nad wodę morską, ochładzaną przez ciepły prąd morski.

W budynku znajduje się 900 mieszkań, 37 pięter wypełnionych biurami oraz 144 prywatne mieszkania urządzone przez Armaniego ((37,5 tys. USD/m2). Podobno wszsytkie pomieszczenia sprzedały się w ciągu 48h!
Burj Khalifa ma także za sobą epizod filmowy – był scenerią do IV części filmu Mission: Impossible – Ghost Protocol. Wspinaczka Toma Cruisa po szklanej elewacji budynku, za pomocą zaawansowanych technologicznie rękawic, robi ogromne wrażenie.

Widok na Dubaj z Wieży Kalify
Wieża Burj Khalifa w Dubaju
Burdż Chalifa w Dubaju nocą
Oświetlone wieżowce w Dubaju nocą

Dubai Opera

Wiedzieliście, że w Dubaju jest opera? Ja nie, ale dobrze, że zabrałam ze sobą elegancką sukienkę!
Dubai Opera to najnowsze, architektoniczne dzieło oraz klejnot w kulturalnej koronie miasta. Nowa instytucja kulturalna, mieszcząca się w budynku w futurystycznym kształcie przypominającym łódź dau, gości największych artystów operowych, baletu, teatru i muzyki klasycznej.

Foyer Dubai Opera
Przed budynkiem Opery w Dubaju
Opera w Dubaju nocą
Dubai Opera wieczorem

Comptoir 102 La Mer

Jeszcze jedno miejsce, które warto odwiedzić. Jeśli zastanawiacie się, gdzie zjeść w Dubaju, to zachęcam Was do wizyty w Comptoir 102 La Mer – niezwykle klimatyczne miejsce. To najpiękniejsza kawiarnia w jakiej byliśmy. Zdobyła pierwsze miejsce według Bazar Magazine.

Możecie napić się tutaj kawy i przy okazji obejrzeć piękne przedmioty, ponieważ jest to kawiarnia połączona ze sklepem. Znajdziecie tu najmodniejsze, ale niszowe marki modowe, biżuterię i elementy wystroju wnętrz. Jest wyjątkowo, jest bajkowo.

Restauracja przy plaży La Mer
 Restauracja w Dubaju połączona ze sklepem z odzieżą, biżuterią i dodatkami do wystroju wnętrz
Salon w Comptoir 102 w Dubaju
Zdrowe jedzenie w Comptoir 102 La Mer w Dubaju
Jedzenie w Dubaju – restauracja Comptoir 102
Sklep Comptoir 102 w Dubaju z ubraniami, biżuterią i meblami niszowych marek

Wyjazd do Dubaju był dla nas niesamowitym przeżyciem. Mnóstwo wrażeń, widoków, zapachów… Miasto jest oszałamiające! Jeśli będziecie mieli okazję to koniecznie się tam wybierzcie.