21:15 | 4 stycznia 2019
Lifestyle
Movie reel, teśma filmowa

Długie, zimowe wieczory to najlepszy czas, aby nadrobić serialowe zaległości. Jeśli do tej pory, było Wam na nie szkoda czasu, to myślę sobie, że zima to najlepsza pora roku, aby zmienić nastawienie. Wybrałam dla Was te, które mi samej zapadły w pamięć. Większość z nich nadaje się zarówno dla męskiego jak i dla damskiego grona. W zasadzie, chyba tylko dwa z nich są typowo kobiece i proponuje raczej, abyście zobaczyły je same. Wiem, że Was pochłoną dlatego nawet nie zauważycie braku męskiego ramienia obok.

 

Kolejność seriali jest przypadkowa, uważam, że każdy warto zobaczyć, ale oczywiście każdy podda go własne ocenie. Większości z nich nie znalazłam w TOP zestawieniach, nie wiem czy to dobrze, czy źle, ocenicie sami:)

HOMELAND

 

Thriller psychologiczny, został zaadaptowany Howarda Gordona i Alexa Gansę na podstawie izraelskiego serialu Więźniowie wojny. Zdobył nagrody Złotego Globu oraz Emmy w kategorii Najlepszy serial dramatyczny, Najlepszy aktor i Najlepsza aktorka. Po ataku na kryjówkę terrorystów w Iraku amerykańskim żołnierzom udaje się odbić jeńca wojennego, który zaginął przed 8 laty. Sierżant Nicholas Brody wraca do kraju jako bohater, jednak nie wszyscy w niego wierzą. Agentka CIA Carrie Mathison nie zważając na innych próbuje udowodnić, że uznany wcześniej za zmarłego żołnierz nie jest już tym samym człowiekiem który wyjechał na misję.

TELEFONISTKI

 

 

Propozycja pierwsza, raczej dla kobiet… Madryt, lata 20. Cztery kobiety z krajowej centrali telefonicznej uczą się pracy w nowoczesnym miejscu, szukając przy tym miłości i przyjaźni. Rok 1928, otwarcie w centrum miasta siedziby państwowej spółki telefonicznej przyciąga uwagę setek dziewcząt, które pragną zacząć pracować jako telefonistki w jedynym miejscu dającym im w tych czasach możliwość zrealizowania własnych postępowych aspiracji. Cztery pochodzące z bardzo różnych środowisk kobiety rozpoczynają pracę w centrali. Od tej chwili zazdrość, zawiść i zdrada będą każdego dnia towarzyszyć głodowi sukcesu, przyjaźni i miłości. Nie wciąga od pierwszego odcinka, raczej trzeba przebrnąć przez pierwsze trzy, aby pochłonął.

 

RAY DONOVAN

Ten serial bardzo zapadł mi w pamięci i wszystkie sezony oglądałam z zapartym tchem. Liev Schreiber który gra tu tytułową postać jest absolutnie fantastyczny w tej roli. Serial traktuje o tytułowym Rayu Donovanie i całej jego rodzinie (trójce jego braci, ojciec, żona, córka i syn). Rodzina Donovanów pochodzi z Bostonu, skąd w całości przeniosła się do Los Angeles. Ray Donovan zarabia na życie prowadząc firmę, która załatwia znanym i bogatym ludziom sprawy o podłożu obyczajowym lub kryminalnym. Ojciec Raya – Mickey to zatwardziały kryminalista i morderca. Bracia Raya: Terry i Bunchy prowadzą klub bokserski. Terry z powodu urazu doznanego w walce bokserskiej zmaga się z Parkinsonem, Bunchy zaś z powodu traumy przeżytej w dzieciństwie ma problemy z nawiązywaniem kontaktów z kobietami. Czwarty z braci – Daryll, jest owocem związku Mickeya i czarnoskórej Claudette. Daryll jest początkującym bokserem, zapatrzonym w ojca, z którym współprowadzi brudne interesy.

 

MASTER OF SEX

 

Serial jest adaptacją biografii „Masters of Sex: The Life and Times of William Masters and Virginia Johnson” Thomasa Maiera. William Masters jest uznanym lekarzem ginekologiem zafascynowanym studiowaniem ludzkiej seksualności. Niespełniony w życiu prywatnym, ciężko nawiązuje kontakty,  jego badania spotykają się z niezrozumieniem ze strony kolegów. Docenia go jednak jego nowa asystentka Virginia Johnson, nieskrępowana rozwódka samotnie wychowująca dzieci. Serial ukazuje przemiany w popkulturze, niezwykłe życie i romans Mastersa i Johnson, a przede wszystkim to, jaki wpływ na ich rodziny i przyjaciół wywarły prowadzone przez nich badania, które zapoczątkowały rewolucję seksualną, a ich samych przeniosły z kliniki w St. Louis wprost na okładkę magazynu Time.

 

MAD MEN

 

 

Kolejny, który wyjątkowo zapadł mi w pamięci. Każdy odcinek oglądałam z fascynacją. Świetna obsada, rewelacyjna gra aktorska. Serial zdobył mnóstwo nagród i nominacji. Nowy Jork, lata 60-te, XX wieku. Branża reklamowa kwitnie, przeżywa prawdziwy bum. Donald Draper jest złotym dzieckiem swoich czasów. W sile wieku osiągnął wszystko, czego może zapragnąć mężczyzna. Nie brakuje mu kobiet, pieniędzy czy władzy. Zawodowo Draper realizuje się jako dyrektor kreatywny w agencji reklamowej. I to właśnie jego praca jest integralną częścią serialu „Mad Men”.

 

THE OA

 

 

The OA to jeden z najbardziej wyjątkowych i zarazem najbardziej dziwnych seriali, jakie mogliśmy oglądać w ostatnich lat. Netflix stworzył coś unikalnego. Siedem lat po zniknięciu z domu młoda kobieta powraca. Ma teraz jednak tajemnicze zdolności i rekrutuje pięcioro nieznajomych do pewnej tajnej misji. Każdy odcinek różni się od siebie, długością, skalą, gatunkiem.

 

THE KAMINSKY METHOD

 

Bardzo mądry humor, wspaniała gra. Bardzo żałuje, że jest tylko jeden sezon. Pochłania, wciąga, ale jest lekki i przyjemny. Przygody niegdyś znanego aktora Sandy’ego Kominsky’ego i jego długoletniego agenta Normana Newlandera. W rolach głównych zobaczymy laureatów Oscara Michaela Douglasa (Kominsky) oraz Alana Arkina (Newlander), wcielających się w dwóch przyjaciół zręcznie omijajacych kłody, które nieubłaganie rzuca im pod nogi życie w Los Angeles, mieście młodości i urody.

 

CALIFORNICATION

 

Nie wiem czy serial ten trzeba specjalnie przedstawiać, ale… powiem Wam, że oglądając go kilka lat temu nie przypadł mi specjalnie do gustu, dopiero za drugim razem polubiłam jego humor i wciągnął mnie całkowicie. Dosyć bezpośrednie sceny oraz dialogi sprawiają, że jest kontrowersyjny, ale taki właśnie ma być. Scenarzyści zadbali o to, by widzowie nie nudzili się przed telewizorami, zapewniając im wiele dramatycznych i niespodziewanych zwrotów akcji.

 

STRANGER THINGS

 

Serial, który wciągną mnie dopiero w drugim sezonie. Zrobił to na tyle dobrze, że powróciłam do pierwszego sezonu raz jeszcze i z niecierpliwością czekam na kolejne przygody. Hawkins to typowe amerykańskie miasteczko zagubione w lasach stanu Indiana. Miejsce, gdzie wszyscy się znają i nie wydarzyło się tam nic ciekawego ani godnego uwagi… wszystko się zmienia nocą 6 listopada 1983 roku.

 

ANIA, NIE ANNA

 

Rudowłosa Ania powraca po długiej przerwie na ekrany, jak zwykle z dużą dawką radości i niepohamowanej wyobraźni – co prawda, zupełnie ignorując literacki pierwowzór, ale czy to koniecznie wada? To zdecydowanie nowe i świeże podejście do kultowych wręcz powieści Lucy Maud Montgomery. Z każdym odcinkiem coraz bardziej odbiega od książkowego pierwowzoru, dodając własne wątki, nowych bohaterów… Polecam dla całej rodziny.

 

VELVET

To moja druga propozycja, która będzie idealna dla kobiecego grona. Zapraszam Was do Madrytu, do roku 1950. ała historia serialu krąży wokół Any i Alberta, którzy są w sobie zakochani po uszy. Niestety, Ana jest zwykłą krawcową, a Alberto synem właściciela sklepu Velvet, który produkuje ekskluzywną odzież. Brzmi banalnie…? Ale tak`nie jest, piękna sceneria, kostiumy, dobra gra aktorska, lekki, przyjemny i niezwykle wciągający.
4 komentarze

4 komentarze

  • O tak ! 🙂 znalazło się kilka „moich”
    Ostatnio bez reszty ściągnął mnie „You”
    Przepadłam na 2 wieczory i obejrzałam cały sezon

  • Telefonistki i Velvet obejrzałam szybko, bo sezon po sezonie w minimaratonach. Wcześniej oglądałam Gran Hotel. Teraz czeka na mnie Miłość w czasach wojny. Z jakiegoś powodu historie pisane przez hiszpańskie Bambu, mają swój urok i przykuwają uwagę.
    Kusi mnie obejrzenie serialu TY, trochę obsesyjnego, zagadkowego.
    Nie polecam serialu Insatiable – zmarnowałam na nim wiele godzin…

  • Generalnie fajnie propozycje, większość jest naprawdę wciągającą. Co do OA – początek był niesamowity, ale zakończenie pierwszego sezonu trochę… rozczarowuje? Ale większość z tych seriali to też świetna opcja na naukę języków, staram się zawsze angielskiego oglądac w oryginale, problem był jedynie z Piratami, bo tam sporo „gwarowych” słów z marynarskiego slangu leciało.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *